Dengan nama Allah

Monday, December 31, 2012

B adalah blog abg

Sudah hampir 3 tahun, aku berkerja di offshore
Aku disini dalam sekian kali menulis.

Aku menulis ini di atas kapal.

Disini, disudut tidak berkunjung
punya cerita cerita menceritakan tentang pertemuan makhluk halus.

Semalam dalam lingkungan 10 malam.
Di deck paling atas, aku menghirup asap berseorangan.
Ketika sayup sayup angin laut berhembus, kedengaran bunyi dengusan.
Lalu aku mula menoleh ke kiri ke kanan.

Gagal aku dalam menemukan.

Kisah kisah pertemuan akan pertemuan kembali segar.
Terdiam.


Aku masih disitu menghirup.
Selang masa tidak lama, kedengaran dengusan yang sama.
Aku mulai mempersoalkan mengapa aku masih lagi disudut ini.

Aku nekad mulai mencari.
Pencarian kali itu jua gagal.
Aku mengambil keputusan untuk beredar.


Dalam pergerakan beredar.

Dari ekor mata.

Aku terlihat.
Lintasan...

Laa...
Dolphin..
(dolphin kan ada hidung kat atas dia macam ikan paus. Hampeh)

Aku menceritakan kisah ini kepada isteri. Tertawa.

Dalam perbualan, aku menyatakan keinginan dalam mem-blog kisah ini.

Aku tahu, aku sudah lama tidak menulis.

Kerana bagi abg,
kini,
B adalah blog abg.

1 Comments:

At 11:08 AM, Blogger NurBaizura said...

I'm taking almost 2 years to really respond to this post.
For reason/s that stop me from doing what I am supposed to do, I would like to apologize.
Thank you for writing this up.

u r really special.
and now, u r staying somewhere beyond land.=)
Which make u beyond coolness.hik.
I wish to read up more post from u. In case u can spare some time in sharing ur stories, on anything of course. =)

With love,
Nur Baizura .

 

Post a Comment

<< Home