Dengan nama Allah

Sunday, February 10, 2019

maze

1.   Cam mana hujan leh turun ?
2.   Cam mana ulat bulu leh jadi butterfly ?
3.   Kenapa raya cina kita tak puasa ?
4.   Kenapa ada agama lain ?
5.   Kenapa kita dipilih agama islam ?
6.   Siapa Allah ?
7.   Kalau Allah ada di mana mana, kenapa mim tak nampak dia ?
8.   Bila mim leh jumpa Allah ?
9.   Kenapa orang jahat leh jadi jahat ?
10. Kenapa hantu takut dengan Allah ?
11. Kenapa semayang jumaat, hari jumaat ?

Thursday, January 24, 2019

terusan mimpi

Monday, December 31, 2018

penutup 2018



~ kalau bukan karna hati baik mu ~

Thursday, December 27, 2018

The evolution of skema jawapan

Mana mim tahu?
mim tahu aa..

~ berselang masa ~

Mana mim tahu?
mim sekarang dah ada otak!

~ masa berselang lagi ~

Mana mim tahu?
sebab mim kan
ada banyak pahala??

~ dan berselang lagi masa ~

Mana mim tahu?
sebab mim pun hebat cam baba

haih..

once in a while
i do slow talk
with my daughter

mim,

mim kena faham
mim beruntung tau
dapat baba yang hebat

mim terimalah hakikat ni

Tuesday, December 18, 2018

kesian kesian kesian

baba kita tak tahu aa..
bila malam kan
bila kita tutup mata, kita nampak hantu

bila bukak, tak nampak

sebab tu
kita bukak mata main ipad

Monday, December 03, 2018

dikesendirian

Tuesday, November 13, 2018

One day, you'll understand why i did it

Masa aku kecik
aku ingat lagi mak bawa kami
pergi ke taman permainan token

Di setiap selang permainan
aku datang jumpa emak,

"Mak nak duit lagi"

Sampai satu ketika
emak dalam keberatan
menunjuk

Didepan mata aku

Saku duit syiling yang tersimpan
Dah kosong
Sampai terkuis kuis dia mencari duit

Teringat aku
waktu tu

Aku terpaku

sedih

Cam mana
aku
sampai hati
buat mak aku macam ni

Dikesenangan aku, aku terlupa
sedang dia, emak
sudah tak berduit lagi

Kini, tiba masanya aku punyai anak
Aku mula memahami apa yang emak aku 
lakukan dulu
Dan aku juga melakukan perkara yang
sama pada anak aku

Kalau tak,
takde makna nya ko nak balik