Dengan nama Allah

Friday, December 02, 2016

selamat tahun baru

Meninjau semalam.
hari ini ku dirikan.
dengan apa yg ada.
aku melayan.
tanpa ada rasa
risau. yg depan
tu biarlah depan.
hendak di jangkau,
apa gunanya. hari
hari semakin baik.
kalau ini telah
ditetapkan. apa
salah aku melayan.
bisik. bisik. bisik.
suara suara politik,
namun bagi aku
ianya menjadi
semakin lenyap,
kerana aku hanya
seorang pelayan.
pelayan di restoren
biasa. jika
didepanku
tetamu.
maka adalah ada.
jika tidak.
sekeping
cd dibeli tuk
menjamu mata.
kadang kadang
cd nih layan.
kadang kadang
tak. tapi
itu yg istimewa.


andai tiada
bahan. termenung
jugak. Oh!
adakalanya, aku
menulis, menulis
sebuah mesin
masa yg aku fikir
sesuai buat masa
tu. sehingga
suatu masa lain
yg sesuai
dituliskan.

ada yg ingat. ada
yg tak. itu yg
adakalanya.

dan
nun jauh disana
disebuah pohon,
ditepi jalan,

dengan
suara
isteri yg
membebel
itu cita cita. 

dihujung kayu.
cicak cicak
dinding yg
semakin gemuk.
dibawah kipas
putih yg
berhabuk.

memang ya
disaat ni aku
gembira.

faisal zainal abidin~
02/00/07

0 Comments:

Post a Comment

<< Home